Saturday, November 12, 2011

Orang Bisu .

Hai :) Assalamualaikum :D

Haritu kerja, dekat petronas, as a cashier. ada sorang customer ni, aku bengang lah dia tak bercakap pun, tunjuk-tunjuk je. Tunjuk 2 jari, means RM20 ringgit. Pump , dia tunjuk je la yang mana.
Aku macam duh? apesal taknak cakap. Aku tak bape paham masa dia tunjuk-tunjuk tu, 
last2 dia bagi kertas, tulis sendiri . 

Tiba-tiba aku terkelu .
Aku pandang pakcik tu ,
air mata aku nak terkeluar ,

lepastu aku cakap , terima kasih datang lagi :)
#senyuman paling manis aku boleh bagi .

Dia balas , "samasama" tapi mulut je bergerak suara tak ada. Hati aku tersentak gilaaa .
Ya Allah, aku ni dah ada kelebihan boleh bercakap, kenapa aku cepat bersangka buruk. Aku mintak maaf kat pakcik tu, lepastu dia senyum, mulut dia bergerak, dia kata "tak apa" *Without any voice

Aku bersyukur sangat aku boleh bercakap .
Setiap yang berlaku ada hikmah disebaliknya kan :)

Aku doakan pakcik tu sihat selalu , murah rezeki dan tak ditimpa banyak masalah :')
#Aku sedar diri dah :)

Lepas ni taknak buruk sangka dah :')

Kbai :)

Total views :)