Sunday, July 29, 2012

Kawan oh sayang ;)

Assalamualaikum pembuka bicara, 
Bicara malam penuh bermakna, 
Andai sakit hati terasa, 
Maafkan sajokkk keterlepasan saya :D

"It's sad actually to see that the one you always curse all this time are the one who always there when you were sad."

Hmm, benda ni sebenarnya, selalu sangat terjadi dalam hidup aku. Bila dia ada, aku tak hargai. Bila dia tak ada, baru merindui. Kan? Act, semua orang je aku rasa pernah hadapi benda yang sama. Sampai bila aku nak acting mcm ni? I am so ego. Aku rasa bodoh sangat bila tak nampak benda yang sudah terang lagi bersuluh ada dekat depan mata tapi nak jugak carik benda yang jauh di mata, AND tak dekat pun dekat hati k -.- Sedih and menyesal  sangat bila ada orang menangis sebabkan kita. Kita kadang-kadang memang tak sedar kesalahan diri kita sendiri. Mungkin sebab kita ni hati dah keras sangat, kan? Kita kena jaga hati dia tp like seriously, sumpa aku jenis bukan yang reti jaga2 hati ni.. Aku taktahu kenapa.. Aku rasa bodoh gila kot sbb takreti jaga perasaan orang. Aku nak orang jaga perasaan aku tp aku sndiri tak jaga perasaan orang, haish ! 


Sebenarnya, orang selalu tanya aku, ok tak ok tak? Dude, takkan aku nak cakap aku tak ok pulak kan? Act, perempuan, aku rasa semua jeeee takkan kata tak ok bila org tanya ok ke tak. Lain la kalau yg memang kategori 'ask-for-sympathy' tuu. Macam tak faham pulak --. Aku taksuka tunjuk aku tak ok, kay? :(

"A smile can hide billion of tears"

Fakta yang aku pegang dr dulu sampai sekarang. Kadang2 orang memang nampak aku macam orang gila sbb asik happy-go-lucky jeeee, tp orang tahu ke isi hati aku sebenarnya? Tak pun. Ternyata manusia suka 'judge a book by its cover', kan? Bukan mintak orang faham isi hati aku, tp tu lahh, jangan ingat setiap orang tu tak ada masalah masing-masing. Tp bila ada masalah, jangan kecoh pulak, huhu. Tapi tu lahh, masalah jangan dipendam, ek? Huhu tengah cuba mencari KAWAN SEJATI yang setia MENANTI setiap masa tidak kira apa jua berlaku ;)

"Kawan sejati takkan berubah hati walau musim berubah nanti"

Benda ni pun salah satu benda yang dh lama aku pegang. Setakat ni, aku takpernah lagi jumpa lah so-called kawan sejati :) Pernah la SEKEJAPPPP, erk? Tapi ternyata dan terbukti, masing2 panas dan tak sehaluan serta masing2 sering kutuk-mengutuk di belakang bagai stab on the back. Takguna jugokk. Kan? Yang ni, bukan aku yang masalah hahahahaha. Aku dah kaji, ceyy! Hmmm, perkara remeh sering diperbesar, perkara yang patut tidak dicampur, sering dijadikan perbalahan. Kadang-kadang terasa bodoh apabila tidak dapat mengatasi EGO masing-masing. Tapi adakah dia sedar? :) BIARLAH :) Semoga Allah merahmatinya, hahaha macam dah nak mati je -.-'

nak jeee cakap dekat dia, "GET A NEW LIFE" or "GET A NEW ROOM" , "You were just blocking my way"
KBYE.

Ehh? Kenapa cakap pasal ni? Hahahaha k berbalik ke jalan yang benar, huhu. EGO ni kena atasi like all the time, baru la boleh ngam dengan semua orang, ek? Setuju-setuju tp tu lah masalahnya sekarang ni, aku ni...... haih. Ramai jee orang dah selalu sabar dengan aku. Act, sekarang ni pun tengah ada orang sabar jeee dengan aku. Hmmmmm, aku teruk sangat kan? Dia pernah titiskan air mata sebab aku. Haih jahatnya aku. 

To you:
"Awak, please, saya mintak maaf, jangan buat saya macamni, saya hargai awak. Awak bukan sampah. Takkira sebagai apa pun saya sayang dekat awak, saya harap kita berkekalan berkenalan. Ingat, awak yang terbaik :')"

Kbye.

Total views :)