Friday, February 3, 2012

Dosa..!

Assalamualaikum :)

Masa balik haritu, aku ada chat dengan sorang budak perempuan ni. Aku takkenal pun dia. Dia add aku dekat fb, aku approve then dia hantar msg dekat aku.

Gadis : Hey. Jom jadi less saya.


Aku : Sorry. Taknak la.


Gadis : Please. Just for fun.


Aku : Astaghfirullahalazim. Benda macam ni takboleh bawak main kawan oi. Haram. Berdosa. Taktakut dosa ke? Hubungan antara jantina yang sama tu adalah sangat diharamkan dalam islam. Ingat tu


Gadis : Awak sekolah agama ek? Patutlah. Hmm awak cantik. Hitam manis.


Aku : Takkisah la saya sekolah agama ke apa ke. Saya orang islam :) Awak lesbian ke?


Gadis : Aah. Lesbian best. Dara tak pecah.


Aku : Fikiran awak pasal dara tak pecah tu elok wak. Tapi, cara awak tak menghalalkan niat. Jangan jadi les ye kawan. Tak baik. Berdosa.


Gadis : Habistu awak nak suruh lelaki puaskan saya? Habislahh dara saya nanti..!


Aku : Awak. Kita perempuan kena kahwin dgn laki. Takkira la kuat mana pun less awak tu, awak perempuan kene khwin dgn laki. Awak kahwin dulu, n then awak boleh lah puaskan diri awak dgn laki tu. Bila dh kahwin, takde istilah dara hilang dah. Kita budak sekolah lagi. Takperlu fikir pasal bercinta lagi. Okay?


Gadis : Takboleh la. Saya budak asrama yang semua perempuan. Banyak budak sekolah saya yang less. Kdg2 dorang pkse sy. Dorang suruh saya masuk bilik air dan buat macam2 dekat saya..saya ni dh jadi sebahagian daripada diorang..


Aku : Astaghfirullah! Apa nak jadi. Hmmm saya dh bg nasihat. Terpulang pada awak nak ikut ke tak. Saya cuma taknak awak rosak. Perempuan ni istimewa tau.


Gadis : Awak..sy memg nk brubh.. tapi sekeliling saya buat saya takjadi berubah, sy jdi syok bila diorang buat macam-macam dekat saya..

Aku : Pindah lah sekolah :) cara terbaik


Gadis : Awk..sy msuk stu sbb mk ayh..diorg tau skola tu baek..sy xnk bgtau kat mak ayh sy..sy takut diorg kcewe..kwn2 sy sume ske sy..diorg kate sy baek..ad yg kte sy ade barang baek..


Aku : Awak kena bgtahu mak ayah awak jugak. Kalau tak, hidup awak bergelumang dengan dosa. Awak nak Allah laknat awak dekat akhirat nnt ke? Astaghfirullah..


Gadis : Awk..bkn senang nk bgtau yg sy ni rosak..ayh sy tu bkn ayh kndung..ayh tiri..kalau die tau sy rosak.. msti die wat sy lg truk..msti die rogol sy..


Aku : Hmmm awak pernah kena dengan dia ke?


Gadis : Nyaris wak..tp die dh raba2 sy..saket sgt..die kejam sgt..die koyak kn kain sy sbb nk kemaluan sy..die gigit2..sy syok..tp sy tkut..mase die nk rogol sy,sy lari msuk blik air..b'jam2 sy dlm tu..bpak sy bosn pastu bru die kuar dri rumah..sbb tu sy nk masuk asrama.,


Aku : Mak awak tahu tk?


Gadis : Tak..sy xbrani..ayh kte kalau sy bgtau mak,ayh pukul mak.,pastu die kte die nk rogol mak dpan sy..die nk rogol ngan kwn2 die..sy xnk mak sy sket..


Aku : Ohh. Awak solat lah wak. Mintak Allah bagi petunjuk dekat mereka-mereka semua. Awak jadi anak yang solehah. Sebab Allah akan lindungi anak yang solehah. Nanti malaikat akan jaga awak. Betul saya cakap.


Gadis : Sy xnafikn sume tu..tp kat asrama sy boleh lari mane wak..kalau sy xbg baek2,diorg pkse sy..kdang2 diorg guna brus gigi..sbb sy memg xbg diorg pecahkn dara sy..


Aku : Awak nasihat diorang kan boleh. Bajet alim sikit pun jadi lah. Bagi diorang menyampah. Awak skolah mana?


Gadis : Lagi sy alim lg r diorg pkse..sy ni dh pnuh ngan lovebite diorg buat..memg sdap..sdap sgt2..


Aku : Awak sekolah mana?


Gadis : Awk xyah tau la..skola sy kat fb ni pun sy maen ltak je..sbb xnk org tau sy skola mane..


Aku : Kenapa awak ada ramai friend drpd SMAPK?


Gadis : Sbb sy tau smap skola baek..sy nk jdi bek..sy slalu kngsi msalah ngan dak smap..sy kngsi ngan f5 tahun lpas je..


Aku : Ohh terpulang pada awak. Saya dah nasihat. Jadi, amanah saya sbg seorang kawan dah lepas. Kbye assalamualaikum.


Gadis : Tu je..awk xleh jdi kwn yg bek la..xpela..bye. :(


Aku : Bukan taknak jd kawan yang baik. Saya kena out. Saya demam panas ni. Kena rehat. Maaf ya.


Gadis : Takpela..smoge awk cpat smbuh..sy nk kwn ngan awk lg..kalo free awk msg la sy..tengs..bye






....... Esoknya......








Gadis : Awk..free x?


Aku : kenapa?


Gadis : Pmpuan baek tu cmne?


Aku : Perempuan baik tu perempuan yang solehah. Sentiasa amar makruf nahi mungkar. Maknanye, lakukan suruhan Allah dan tinggalkan larangan Allah.






........Dia takbalas......Esoknya........






Gadis : Awk..free x?


Aku : ye?


Gadis : Mlm td sy kne lg..senior2 sy buat sy. :(


Aku : Awak duduk asrama ke wak?


Gadis : yup..sy dh sdey..


Aku : Awak online dekat mana?


Gadis : Sy bwak fon..on9 kat fon je..


Aku : Ohh. Awak, istighfar bnyak kali. Lagi2 masa dorang cuba nak 'buat' dgn awak, insyaAllah Allah akan lindungi awak. Yang penting, iman awak kena kuat. Awak kena percaya pada Allah. Awak kena istiqamah istighfar pada Allah.


Gadis : awak..diorg tu ganas wak..diorg xtakut ap..mlm td sy sorg kat dorm..pastu snior sy 5org dtg tr0s buat mcm2 kt sy..


Aku : Kuatkan iman. Ingat Allah selalu. Banyakkan buat amal soleh. Allah sayang hamba-Nya yang tabah.


Gadis : Awak..sy dh rosk..dh xgne sy idup..sy nk puas kn sume snior sy..awk doakn sy..kejap lg 5 org snior sy nk sy puaskn diorg..


Aku : Jangan putus asa.! Awak. Iman dekat dada awak. Mintak tolong dekat Allah supaya senior tu sedar and taubat. Allah sentiasa ada dengan kita. Ingat tu. Astahfirullah..!


Gadis : dada sy dh xd ap lg mkne..dorg xkn taubat..bg diorg sy yg t'baek..slagi sy ad slagi tu diorg akn cri sy


Aku : Mintak tolong dekat Allah. Percayalah :')




............ENDS.............


Astaghfirullah..kita patut bersyukur sebab kita tak tergolong dalam golongan yang sesat..kita patut bersyukur hidup kita tak macam 'gadis' tadi..mungkin ada yang hidup mcm dia..mungkin tak ada yang hidup macam dia..kita semua insan yang lemah..kita cuma boleh berusaha dan bertawakal kepada Allah..Ingat! Innallahama'ana..

Sama-sama la kita mendoakan kesejahteraan semua umat islam di muka bumi yang bertuah ini..
Sekian.Wassalam.
Kbai :)

Total views :)